یکی از ابزارهای برنامه پیشبرد، روابط عمومی است که به جرات می‌توان گفت در کشور ما اغلب نادیده گرفته می‌شود. شاید تصوری که سازمان های ما در این‌باره دارند، محدود به همان قسمت روابط عمومی در سازمان است که وظایفش محدود به تهیه هدایا، دادن کارت تبریک، برگزاری مراسم در اعیاد و… می‌باشد. اما اهمیت روابط عمومی در بازاریابی فراتر از این حرف هاست!

تبلیغات گران است و روابط عمومی ارزان! یکی از تفاوت های فاحش بین Advertising و PR همین نکته است که تبلیغات همیشه جزو ابزارهای گران‌قیمت محسوب می‌شود درحالیکه در روابط عمومی شما می‌توانید با صرف هزینه کم به اهداف خود برسید.

به کمک روابط عمومی تصویر خوبی از برند خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید! روابط عمومی معمولا به دو صورت عمل می‌کند؛ به وجود آوردن تصویر مثبت برای محصول و از بین بردن شایعه‌های به‌وجودآمده علیه محصول. این روزها مردم دید خیلی خوبی نسبت به تبلیغات ندارند. اما به عنوان مثال دیده شدن شما از طریق یک رسانه مانند مجله، تلویزیون، وبسایت و… به مراتب توجه مخاطب شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

تبلیغات منفی رقبا علیه خودتان را خنثی کنید. در دنیای رقابتی امروز همیشه باید مواظب تخریب رقبا باشید. یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این نوع شایعه ها استفاده از روابط عمومی است که قطعا ابزار آن نیز رسانه های متفاوت خواهند بود.

به ارتباطات خود بیشتر و بیشتر اهمیت بدهید. در این روش باید با افراد زیادی مرتبط شوید. این اشخاص می‌توانند شامل خبرنگارها و سرمایه گذاران نیز باشند. ارتباطات خوب را دست‌کم نگیرید! پریکو این ارتباطات را برای شما فراهم خواهد کرد.

بیل گیتز می‌گوید : ”اگر تنها یک دلار در زندگی برایم مانده باشد، آن‌ را در PR سرمایه گذاری می‌کنم”

برنامه‌های بازاریابی شرکت خود را ارزیابی کنید؛ شاید لازم باشد در زمینه روابط عمومی بهتر از قبل فعالیت کنید. پریکو می تواند بازوی بازاریابی و روابط عمومی شما باشد.