هیچ وقت این قوانین را در بازاریابی فراموش نکنید.
۱٫ شما باید همه جا باشید
این که در ویترین فروشگاه ها باشید یا تبلیغاتی در مجلات بازی منتشر کنید، دیگر راه حل های ایده آلی برای بازاریابی نیستند. امروز گیمرها و مخاطبان شما اسمارت فون دارند، همیشه به اینترنت دسترسی دارند و رابطه ی دو طرفه را به رابطه یک طرفه ترجیح می دهند. ما در دورانی قرار داریم که حتی یک تبلیغ خوش رنگ و لعاب با گزینه ی “همین حالا بخر” دیگر جوابگو نیست. شما بایستی به صورت غیر مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را از کارهای خود آگاه کنید.
۲٫ تبلیغات اینترنتی تاثیرگذاری بیشتری دارند
امروزه استفاده ی گیمرها از شبکه های اجتماعی، کانال های انتشار ویدئو، انجمن ها، سایت ها، بلاگ ها و غیره بسیار بیشتر از نشریات چاپی است. حضور در این رسانه های اینترنتی تاثیری به مراتب بیشتر خواهد داشت.
۳٫ مخاطبتان را مورد پژوهش قرار دهید
هیچ وقت در برابر متنی که منتشر می کنید، گم نشوید. راه حل هم ساده اما قدیمی است: “جدا کردن کاه از گندم”. شما بایستی بدانید که مخاطبتان در مورد شما چه فکر می کند. چه چیزی را در مورد محصول شما مثبت و چه چیزی را منفی می داند. برای ساخت یک اجتماع (Community) نیاز به این اطلاعات خواهید داشت.
۴٫ استراتژی خود را تعیین کنید
روش های تکراری دیگر جواب نمی دهد. انتشار یک تیزر معمولی برای معرفی بازی هم مثل گذشته جواب نمی دهد. برای این که دیده شوید و مخاطب ها، خودشان در مورد بازی شما حرف بزنند باید یک استراتژی جدید پیاده کنید. انتشار ویدئوهای داستانی مداوم دار و کارهایی از این دست امروزه بسیار جواب می دهد.
۵٫ روابط اجتماعی خود را بهبود بخشید
یکی از مهمترین موارد برای جذب کردن مخاطبان همین احترام گذاشتن به آن ها است. به طوری که آن ها حس کنند شما برای آن ها بازی می سازید. همیشه به بازخورد آن ها احترام بگذارید و در صورت امکان به آن ها عمل کنید.
۶٫ کیفیت از کمیت مهم تر است
اگر توانایی مالی ساخت چندین پروژه به صورت همزمان را دارید، ترجیحا یا دست نگه دارید یا با دقت جلو بروید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است. اگر شما پروژه های اول خود را خراب کنید مخاطب خود به خود در مورد شما و بازی های آینده تان جبهه می گیرد و بازگرداندن اعتماد مخاطبان کار بسیار سختی خواهد بود.
۷٫ از متخصصان مشورت بگیرید
از گرفتن مشورت باکی نداشته باشید. همیشه سعی کنید در زمینه های مختلف، بخصوص بازاریابی و روابط عمومی از فردی مشورت بگیرید یا از او کمک بخواهید که دارای یک تجربه طولانی در این عرصه باشد. حتی از هزینه کردن برای گرفتن مشورت های مناسب دوری نکنید.
- قوانین بازاریابی ویدئو گیم را فراموش نکنید آوریل 2 2016
- خدمات روابط عمومی و تبلیغات خود را به پریکو بسپارید آوریل 2 2016
- اهمیت روابط عمومی در بازاریابی آوریل 2 2016
- اهمیت روابط عمومی در بازاریابی آوریل 2 2016
- خدمات روابط عمومی و تبلیغات خود را به پریکو بسپارید آوریل 2 2016
- قوانین بازاریابی ویدئو گیم را فراموش نکنید آوریل 2 2016